Piwo Lwowskie 1715 (1715 Премiум Лагер)

Piwo zaciekawiło mnie ze względu na etykietę. Cyrylica jest mi zupełnie obca i tak mi się skojarzyło, że może to być coś interesującego. Na butelce po polsku była tylko dodatkowa biała naklejka dystrybutora.

Po otwarciu jasno-zielonej butelki wydobył się typowy piwny, chmielowy zapach. Kolor ładny, słomkowy, bardzo jasny.
Biała piana urosła bardzo szybko i dość szybko się zredukowała.

W smaku to typowe jasne piwo, wyczuwalna goryczka.
Piwo można uznać za delikatne w smaku. Nie jest też zbyt gazowane.

Tak się zastanawiam co jeszcze napisać….. piwo jak piwo… ani nie odrzuca ani nie zachwyca i może dlatego mój opis taki skromny.





Od dystrybutora:
1715 to rok powstania Browaru Lwowskiego – najstarszego browaru na ziemiach ukraińskich. To z tego okresu pochodzi receptura Lwowskiego 1715, dopieszczona mistrzostwem i umiłowaniem piwa lwowskich browarów. Warzone wyłącznie na naturalnych składnikach: wybornym słodzie, aromatycznym chmielu i kryształowo czystej wodzie z odwiertów artezyjskich, spełnia do dziś najwyższe wymagania jakościowe i smakowe.

Browar Lwowski, Ukraina
Typ: jasne
Alkohol: 4,0 %

6 komentarzy:

  1. W 1715 to chyba jednak nie było ukraińskie piwo ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. aha.. i błąd Ci się wkradł ortograficzny: nie "Премиум", ale "Премiум"

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlatego napisałam "na ziemiach ukraińskich", a nie na Ukrainie. Dziękuję za zwrócenie uwagi na literówkę, już poprawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Nie odrzuca, nie zachwyca"... Dla mnie bardzo charakterystyczna goryczka, nie dająca się porównać z żadnych z polskich jasnych. Warto spróbować! Dla mnie rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak piłeś piwo 4% to chyba na pewno nie lwowskie ,bo ono ma inna zawartość alkoholu . Piłem je kilka dni we Lwowie. Mnie smakowało w porównaniu z sikaczami światowych koncernów . Co też reklamy potrafią zrobić z ludzkich łbów. I tyle w temacie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak w 1715r i to miało być we Lwowie, to wtedy tam nikt nie wiedział że Lwów to "ziemie ukaińskie" czy "Ukraina"! Termin/toponim "Ukraina" az do końca XIX wieku dotyczył Kijowszczyzny, a Lwów aż do zaborów był po prostu miastem ruskim (stolicą województwa ruskiego I Rzplitej). Nawet sami Ukraińcy okolice Lwowa zaczeli nazywać Ukrainą dopiero około roku 1918.

    OdpowiedzUsuń