Regionalny specjał prosto z serca Warmii – czyli Miodne

Gdy szykowałam butelki po piwach na wymianę w ręce wpadła mi butelka po Miodnym. Dobrze je pamiętam a to dlatego, że nie przypadło mi do gustu (dlatego będzie zdjęcie tylko butelki).

Producentem tego specyfiku jest Browar Kormoran Sp. z o.o. w Olsztynie. Mimo, że bardzo lubię piwa ciemne i miodowe to w tym przypadku to połączenie wydało mi się zbyt nachalne.
Butelka bardzo ładna, stylowa zachęca do otwarcia. Zapach też przyjemny zdominowany przez miód i to podobno z tradycyjnej pasieki.

Piwo jest ciemne ale pod światło przebija lekko rubinowa barwa, piana dość skąpa. Wszystko pięknie…

Rozczarowanie przychodzi z pierwszym łykiem…generalnie za dużo dobrego na raz i moje kubki smakowe zgłupiały. Smak palonego słodu przebijany jest miodem i tak w kółko.

Myślę jednak, że Miodne znajdzie swoich miłośników.



Producent o swoim piwie:
Produkcję tego piwa poprzedziło kilkanaście miesięcy prób by dać odpowiedź na dwa podstawowe pytania. Jakie piwo, jasne czy ciemne, ma być bazą? Jaki rodzaj miodu – lipowy, wielokwiatowy czy może gryczany? Lipowy w jasnym, a szczególnie w ciemnym był za delikatny. Gryczany oczywiście był tak intensywny, że trudno było doszukać się obok jakiegokolwiek jeszcze smaku, a przecież to nie miód pitny tylko piwo. Pozostał wielokwiatowy – z ciemnym współgrał idealnie: lekka słodycz miodu i kawowo–czekoladowe nuty z ciemnych słodów. Najlepszy okazał się miód „warmiński” – producent jest mieszkańcem Warmii, tradycje pszczelarskie w jego rodzinie sięgają 1925 roku.

Browar Kormoran
Typ: ciemne, miodowe
Alkohol: 5,7%

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz