Paulaner Dunkel czyli ciemny pszeniczniak

Piwo wybrane bardzo przypadkowo. Po prostu poszłam do sklepu i poprosiłam „jakieś pszeniczne”. Tak wiem – totalna ignorancja. Sprzedawca wyciągnął Paulanera – nawet nie zauważyłam na początku, że ciemnego;].
Piwo górnej fermentacji, niefiltrowane, pasteryzowane.

Butelka całkiem ładna, ciekawa kolorystyka przyciąga oko.
Bardzo ładny kolor – ciemny bursztyn, w zależności od natężenia światła mieni się miedzianymi refleksami. Jak dla mnie rewelacja.

Zapach typowo pszeniczny. Powiem brutalnie: jedzie pszenicą na kilometr;]. A tak na serio oprócz typowego pszenicznego zapachu wyczuwa się również bananową nutę.

Piana gęsta, kremowa ale niezbyt wysoka. Podoba mi się, że utrzymuje się przez dość długi czas.

Smak już nie tak rewelacyjny jak kolor i zapach ale też bardzo dobry. Pszenica góruje ale wyczuwa się bananowo-goździkowe akcenty. W tle delikatna goryczka. Nasycenie takie w  sam raz – nie za duże nie za małe.

Podsumowując Paulaner Dunkel to bardzo dobre piwo – oczywiście jak lubi się pszeniczniaki.
Importerem Paulanera jest Grupa Żywiec.

Z etykiety:
Paulaner Hefe-Weissbier Dunkel to inne oblicze tradycyjnego pszenicznego Paulanera. Zawiera więcej ciemnego słodu pszenicznego uzyskiwanego w specjalnym procesie palenia. Stąd pochodzi kasztanowy kolor tego piwa oraz jego niepowtarzalny smak.

Paulaner Brauerei GmbH
Importer: Grupa Żywiec
Typ: ciemne, pszeniczne
Alkohol: 5,3%

2 komentarze:

  1. W smaku nie wyczuwa się aż tak, że to ciemne piwo. Jednak ja, jako zwolennik jasnych - musiałem sobie Paulanera odpuścić po kilku łykach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna ciemna mętna barwa, dobry smak, gęsta puchowa piana, nie czuć zapachu alkoholu, tylko posmak goryczki palonego chmielu. Polecam zdecydowanie.
    RL

    OdpowiedzUsuń