Czarne miodowe – piwo czy nie piwo?

Wykorzystujac przerwę w pracy opiszę piwo, które niedawno piłam. Jest to Czarne Miodowe z browaru Fortuna.
W sumie od tego Czarnego zaczęła się moja facsynacja piwami nietypowymi. Fortunę piłam pierwszy raz w Poznaniu w pubie na rynku. Lana była z kija i na prawdę mi zasmakowała. Zabrałam tez parę butelek do Łodzi.W Łodzi zanim Czarne Miodowe pojawiło się w sklepach spotkałam je w Peronie 6 na Piotrkowskiej i od razu oczy mi się ucieszyły;].

Wiele osob twierdzi, że to piwo typowo kobiecie albo, że wogóle to nie jest piwo.
Fakt faktem typowego piwnego smaku w nim nie wyczujemy. Piwo jest wyjątkowo słodkie i miodowe – ma to swój urok. Jest przez to trochę ciężkawe.
Zapach od razu mówi, że ma się doczynienia z miodem i palonym karmelem.
Kolor nie jest czarny jak to mówi jego nazwa, pod światło widać rubinowe przebłyski.

Niestety po nalaniu pieni się bardzo słabo; piana niemal zaraz opadła i nie była zbyt gęsta. (Tak się śpieszyłam, żeby zrobić zdjęcie chociaż z resztkami piany, że wyszło tak sobie.)

Czarne Miodowe ma tylu zwolenników jak i przeciwników.
Przyznam, że butelkowa odmiana nie powala mnie tak jak wersja z beczki. Lane wydaje się bardziej orzeżwiające i mniej się czuje paloną nutę.
Tak czy siak co jakiś czas znajduje u mnie miejsce w lodówce;].



Browar Fortuna niestety ma stronę w budowie, ale przytoczę tekst z etykiety:
Naturalne czarne piwo o subtelnej słodyczy i chmielowo-miodowym zapachu, uzyskanym dzięki zastasowaniu szlachetnych odmian słodu, chmielu i kompozycji naturalnych miodów pszczelich.
Jest jedynym polskim ciemnym piwem, które pełną harmonię aromatu i smaku uzyskuje dojrzewając w butelkach. Delikatny osad i zmętnienie są zjawiskami naturalnymi powstałymi w wyniku oddziaływania składników miodu.

Browar Fortuna
Typ: ciemne, miodowe
Alkohol: 5,6%

1 komentarz:

  1. potwierdzam tę wypowiedż ale trudno go spodkac w sklepach w Małopolsce

    OdpowiedzUsuń